صادرات 35 درصد خرمای تولیدی تا پایان سال

رئیس انجمن ملی خرما پیش بینی کرد: صادرات 35 درصد خرمای تولیدی تا پایان سال

رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه از ابتدای سال تا اکنون آمار صادرات با مدت مشابه سال قبل برابر است گفت: تا پایان سال امیدواریم که میزان صادرات به 30 تا 35 درصد تولید برسد.

به گزارش سبزینه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رشید فرخی افزود: بنا بر آمار پنج سال اخیر، همه ساله 20 درصد تولید صادر شده است درسال 97 نزدیک 30 درصد تولید با ارزش بالغ بر 400 میلیون دلار به بازار های هدف صادر شد که در سال گذشته به علت تحریم های طالمانه، شیوع کوید 19 و اتخاد تصمیمات خلق الساعه مبتی بر ممنوعیت یک باره صادرات، در یک مقطع صادرات کاهش یافت.

رئیس انجمن ملی خرما ار افزایش تولید این محصول خبر داد و گفت : امسال مجموع تولید خرما به یک میلیون و 250 هزار تن رسید.

رسید فرخی با اشاره به این که 70 درصد خرمای تولیدی در داخل مورد استفاده قرار میگیرد بیان کرد : 55 تا 60 درصد از این میزان به صورت تازه خوری مصرف و مابقی در صنایع تبدیلی استفاده می شود که امیدواریم در سال آینده با رفع تحریم های ضالمانه و کرونا، صادرات به رقم قابل توجهی برسد.

او از ثبات قیمت خرما نسبت به دو سال گذشته خبر داد و گفت : علی رغم افزایش چند برابری قیمت نهاده های تولید، قیمت خرما در مبداء نسبت بع دو سال گذشته تغییری نداشته است.

رئیس انجمن ملی خرما متوسط قیمت هر کیلو خرما در مبداء را حدودا 21 هزار تومان اعلام کرد و افزود: علی رغم آن که تولید کننده با احتساب 10 درصد سود محصول خود را به فروش می رسان، اما فروشگاه های زنجیره ای برای خود 40 تا 45 درصد سود لحاظ می کنند. در حالی که طبق شنیده ها ستاد تنظیم بازار 13 درصد سود برای فروشگاه های زنجیره ای در نظر گرفته است.

صادرات 35 درصد خرمای تولیدی تا پایان سال

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Scroll to Top
اسکرول به بالا