شیره خرما

شیره خرما و فواید آن

آیا به دنبال یک جایگزین سالم برای شکر هستید؟ برای کسانی که دوست دارند دسرهای شیرین بخورند اما تحمل شکر را ندارند ، محصولات خرما گزینه های بسیار خوبی هستند. شیره خرما یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین محصولاتی است که با فرآوری خرما تهیه می شود. این ماده نه تنها شیرین و لذت بخش است بلکه از تمام فواید خرما نیز برخوردار است. بنابراین شیره خرما می تواند انتخاب شما باشد. بیایید ببینیم شیره خرما چه فوایدی دارد و چگونه می توانید از آن استفاده کنید.

شیره خرما و فواید آن

فواید شربت خرما چیست؟

از آنجا که شیره خرما از خرمای بدون هسته تهیه می شود ، طعم شیرین این میوه را دارد و همچنان تمام فواید خرما را در خود نگه می دارد.

آنتی اکسیدان دارد

مطالعات نشان می دهد که خرما دارای آنتی اکسیدان زیادی است که باعث می شود هر محصول مرتبط با آن برای سیستم ایمنی بدن سالم باشد. آنتی اکسیدان ها می توانند از آسیب های ناشی از افزایش سن یا عدم ایمنی سلول ها جلوگیری کنند. بنابراین ، خوردن غذاهایی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند می تواند به بدن ما در برابر بیماری های مختلف مانند مشکلات تنفسی ، بیماری های قلبی یا آسیب های مغزی ناشی از پیری ایمن شود ، مانند آلزایمر

شیره خرما خاصیت ضد باکتری دارد

شواهد جدید نشان می دهد که شیره خرما ممکن است اثرات ضد باکتری داشته باشد. با این حال ، محققان معتقدند که تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع لازم است ، اما به دلیل وجود ترکیبات فنلی در خرما ، آنها نتایج موثری در کاهش رشد چندین باکتری نشان داده اند. مردم خاورمیانه نه تنها شیره خرما را به دلیل خاصیت مزه و سلامتی آن برای سلامتی مصرف می کنند بلکه از آن برای بهبود زخم ها نیز استفاده می کنند که می تواند از تأثیر این شربت به عنوان یک محصول ضد باکتری پشتیبانی کند.

توجه: این بدان معنا نیست که شما می توانید شیره خرما را برای درمان بیماری های مختلف مصرف کنید ، این محصول می تواند به بدن شما قدرتمندتر و ایمن تر شود اما به عنوان یک دارو روی آن حساب نکنید.

سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن است.

بدن ما در طول روز برای داشتن سلامتی و قدرت به چندین ماده معدنی و ویتامین نیاز دارد. خوشبختانه خرما دارای مواد معدنی و ویتامین های لازم از جمله روی ، منیزیم ، پتاسیم ، کلسیم و آهن برای بدن است. همچنین حاوی ویتامین C ، ویتامین B6 و ویتامین A است که برای بدن مفید است.

می تواند انرژی مورد نیاز شما در طول روز را به شما بدهد.

خرما کالری بالایی دارد. خوردن فقط یک قاشق شیره خرما در صبح می تواند انرژی شما را در تمام طول روز فراهم کند. به همین دلیل است که اکثر ورزشکاران برای داشتن انرژی بیشتر قبل از تمرین محصولات خرما را مصرف می کنند. خرما و محصولات آن محبوب ترین غذاها در ماه رمضان برای مسلمانان است. آنها معمولاً آن را صبح می خورند ، بنابراین نیازی به خوردن چیز دیگری در طول روز ندارند زیرا انرژی لازم را در طول روز به آنها می دهد

شیره خرما سرشار از فیبر است

فیبر می تواند به سیستم هضم کمک کند و خرما سرشار از فیبر غذایی است. بنابراین ، هضم شیره خرما نه تنها آسان است ، بلکه این محصول می تواند به جذب سایر مواد غذایی نیز کمک کند. هضم میوه ها برای برخی از افراد دشوار است ، اما خوردن خرما آسان است و هضم شیره خرما نیز راحت تر است.

فاقد کلسترول است

خرما هیچ کلسترول ندارد و از آنجا که این محصول بدون هیچ گونه مواد افزودنی مانند روغن اضافی ساخته می شود ، برای قلب مفید است. بنابراین ، افراد مبتلا به بیماری های قلبی می توانند بدون نگرانی در مورد مصرف کلسترول ، شربت خرما را با خیال راحت بخورند.

شیره خرما و فواید آن
شیره خرما

موارد مصرف شربت خرما

شیره خرما دارای عطر و طعم شیرین و بافتی نرم است که آن را شبیه عسل می کند. بنابراین ،می توان آن را مانند عسل نیز مصرف کرد.

افزودن شیره خرما به دستورهای مختلف ، از جمله کیک و دسر ، آسان است. این یک گزینه استثنایی برای شکر است.

شیره خرما به صورت جداگانه قابل خوردن است. برخی افراد دوست دارند از این شربت خوشمزه در وعده صبحانه لذت ببرند.

افرادی که از عطر و طعم شیرین لذت می برند می توانند با این محصول سس های بی نظیر درست کنند.

این ماده برای رژیم های مختلف مانند رژیم های وگان و سرخپوشان یک ماده ترجیحی است.

همچنین به عنوان یک کاور لذت بخش روی بستنی ها استفاده می شود.

آیا شیره خرما برای افراد دیابتی سالم است؟

از آنجا که شیره خرما دارای قند طبیعی است ، که به اندازه قند مصنوعی میزان قند خون را افزایش نمی دهد ، این یک انتخاب مطمئن برای افراد دیابتی است. با این حال ، حتی اگر خرما دارای GI پایین باشد ، پرخوری ممکن است تأثیر منفی بر سطح قند خون داشته باشد. بنابراین ، اگر مبتلا به دیابت هستید ، در مورد مصرف این محصول با دستیار پزشکی خود مشورت کنید. پزشک با توجه به شرایط شما به شما اطلاع می دهد که در روز مقدار شیره خرما مجاز است بخورید.

چه مقدار شیره خرما در روز خوردن سالم است؟

به عنوان یک فرد سالم و بدون دیابت ، می توانید در طول روز بین 4 تا 6 خرما بر اساس نوع خرما بخورید (خرما های بزرگتر ممکن است کالری و قند بیشتری داشته باشند). اما ما نمی توانیم تعداد خرما را در هر وعده شیره خرما حساب کنیم. بنابراین بهتر است از خوردن بیش از حد شیره خرما خودداری کنید ، خصوصاً اگر می خواهید وزن کم کنید

شیره خرما کالری زیادی دارد و سرشار از قند طبیعی است ، به این معنی که پرخوری در آن ممکن است به بدن شما آسیب برساند. توصیه می شود بیش از هفت قاشق چای خوری شربت خرما در روز مصرف نکنید. علاوه بر این ، اگر هر گونه مشکل سلامتی مانند دیابت دارید ، بهتر است در مورد مقدار شربت خرما که می توانید روزانه بخورید با پزشک خود صحبت کنید.

برای مشاهده دستور طرز تهیه شیره خرما کلیک کنید

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Scroll to Top
اسکرول به بالا